Aby strona wygodna i stylowa, w rozwój której zainwestowano dużo pieniędzy, nie leżała w martwym punkcie i nie przynosiła korzyści, bardzo ważne jest dobranie optymalnej dla niej strategii promocji. Sposób promocji dobierany jest dla każdego projektu indywidualnie i zależy od niszy promowanego produktu.
W przypadku projektów o dużej skali stosuje się kompleksową promocję, która obejmuje kilka metod lub nawet wszystkie jednocześnie. W tym artykule przeanalizujemy zalety i wady popularnych metod promocji. Na podstawie tych danych, dla projektu o dowolnym kierunku, możesz wybrać najlepszy.
Klasyczne techniki promocji stron internetowych
Promocja SEO. Ta metoda zostanie najprawdopodobniej zaoferowana w dowolnym studiu internetowym po projektowaniu witryn. Ma na celu optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek, aby przyciągnąć unikalnych użytkowników, a w rezultacie osiągnąć wzrost konwersji. Dzięki temu wzrasta ruch odwiedzających, a strona poprawia swoją pozycję w SERP.
Metoda jest idealna dla większości sklepów internetowych, a także witryn sprzedających towary i usługi. Służy do tego, aby zasób sieciowy systematycznie zajmował korzystne pozycje w wynikach wyszukiwania w dłuższej perspektywie. Metoda nie jest odpowiednia dla tych, którzy potrzebują wyniku tu i teraz. Na przykład w przypadku strony docelowej sprzedaży jednej partii towarów sezonowych lub innych tymczasowych ofert.
Reklama kontekstowa. Tą metodą pozyskiwania klientów jest zakup pierwszej powierzchni reklamowej w wynikach wyszukiwania. Stworzenie kampanii reklamowej pozwala skierować ekspozycję do pożądanej grupy docelowej. Metoda pozwala na zwiększenie ruchu i osiągnięcie wysokich współczynników konwersji, ustawienia CR zawsze można dostosować.
Metoda bardzo dobrze pomaga firmom na starcie, gdy strategie promocji SEO nie zdążyły jeszcze przynieść efektów. Reklamy można dostosować do dowolnego produktu, ale CPC (cena za kliknięcie) będzie się znacznie różnić w zależności od niszy i regionu. W przypadku niektórych kategorii usług taka reklama może wymagać znacznych inwestycji finansowych. Zaletą tej metody jest to, że płacisz za wynik, a reklamy możesz włączać i wyłączać według własnego uznania o dowolnej porze dnia.
Promocja SMM polega na zbieraniu ruchu z sieci społecznościowych. Dzięki przydatnym postom tematycznym, rozrywkowym, informacyjnym, a nawet sprzedażowym, docelowy ruch jest gromadzony i przenoszony na stronę. Współpraca z sieciami społecznościowymi pozwala na zdobycie większego zaufania i lojalności klientów, pomaga zawsze pozostawać z nimi w kontakcie.
Metoda doskonale sprawdza się w sferze popularnych usług: siłowniach i salonach kosmetycznych, stomatologii i restauracjach. Decydując się na to, jednocześnie rozwijasz swoją stronę internetową i profile w mediach społecznościowych. Jednak aby odnieść sukces na Instagramie, Facebooku czy YouTube, potrzebujesz nieskończonego źródła kreatywności. Usługę promocji SMM najlepiej zamówić w agencji cyfrowej.
Promocja treści Technika jest skierowana do „ciepłej publiczności” i polega na tworzeniu treści tematycznych dla produktu. Na przykład w przypadku sklepu internetowego z technologią cyfrową pisane są artykuły typu „TOP smartfony do gier”, „Przegląd nowej przenośnej akustyki”. Artykuły zamieszczane są na portalach tematycznych, na których Twój sklep internetowy, jako autor, występuje w roli eksperta. Oprócz artykułów można również przygotować filmy na YouTube, pod którymi znajdą się linki do Twojej strony.
Ta metoda nie jest odpowiednia dla każdej niszy biznesowej, ale jest idealna dla wyspecjalizowanych sklepów internetowych. Świetnie sprawdza się w firmach sprzątających (pytania typu: „Jak czyścić dywan”, „Jak pozbyć się zapachu sofy”), sklepach z materiałami budowlanymi (pytania typu: „Jak przygotować sufit do malowania”, „Jaki materiał izolacyjny wybrać do prywatnego domu”). Zanim zdecydujesz się na tę metodę, ważne jest, aby skonsultować się ze specjalistą.
Marketing społecznościowy (Craudmarketing) to pisanie recenzji dla sieci społecznościowych, a także witryn z recenzjami i specjalistycznych forów. Komunikaty na takich zasobach pozwalają na stworzenie odpowiedniego wizerunku i reputacji firmy, aby osiągnąć znaczny wzrost sprzedaży.
Metoda nie jest odpowiednia dla wszystkich towarów i usług, ale jest niedroga i zapewnia „naturalną reklamę” dla odbiorców docelowych. Sprawdza się dobrze w przypadku usług, które są szeroko poszukiwane przez ludność. Może to być naprawa sprzętu AGD, sprzątanie, dostawa wody itp.
Jak wybrać najlepszą metodę i od czego zacząć?
Aby zrozumieć, jaka metoda promocji zapewni Ci najlepszy wynik, postaw się na miejscu internetowego marketera. Aby to zrobić, zrób szczegółowy portret swojej grupy docelowej. Określ jej średni wiek i zainteresowania, zrób listę renomowanych zasobów dla niej i popularnych sieci społecznościowych.
Możesz dowiedzieć się, jak działają te metody, analizując strony w sieciach społecznościowych i witryny czołowych konkurentów. Zebranie tych informacji pomoże również w przygotowaniu wyjątkowej oferty handlowej. Na stronach z recenzjami dla różnych firm można znaleźć przydatne informacje o potrzebach i problemach potencjalnych klientów.
Chcesz zrobić wszystko kompetentnie i profesjonalnie?
Skontaktuj się z ekspertami w dziedzinie promocji w Internecie, aby przeprowadzić audyt strony. Przeanalizują Twoje zasoby, niszę biznesową, grupę docelową, zapotrzebowanie na towary w regionie i zaoferują rozwiązanie zgodne z Twoimi życzeniami pod względem czasu i możliwości finansowych. Indywidualna strategia dla marki to zawsze najlepsze i optymalne rozwiązanie dla rozwoju biznesu.
Nasi specjaliści ds. promocji mają za sobą wieloletnie doświadczenie i dużą liczbę udanych projektów. Jesteśmy dumni z zawsze widocznych wyników i ogromnej liczby zadowolonych klientów. Jesteśmy szczerzy wobec naszych klientów i nie rozpoczynamy pracy, jeśli sami nie jesteśmy pewni wyniku. Współpracując, z nami klient otrzymuje kompleksową promocję „pod klucz”, zaczynając od zebrania danych wstępnych, a kończąc na raporcie z wyników wykonanych prac.
Uwagi