Projektowanie UX to podejście do projektowania interfejsów oparte na doświadczeniu i zachowaniu użytkownika. Pojęcie projektowania UX obejmuje koncepcje komponentu wizualnego i architektonicznego oraz użyteczności. Głównym celem każdego interfejsu UX jest ułożenie wszystkich bloków i elementów tak, aby droga użytkownika do celu była intuicyjna i jak najkrótsza.
To od projektu UX zależy pierwsze wrażenie odwiedzającego, współczynniki odrzuceń i konwersje. Inwestując w rozwój interfejsu użytkownika, inwestujesz środki w efektywność serwisu i zwiększasz swoje dochody.
Projektowanie UX odpowiada za funkcjonalność i adaptacyjność zasobu internetowego, pomaga wywoływać właściwe emocje i stymulować sprzedaż!
Wymagania dotyczące efektywnego projektowania UX

Jasność i zwięzłość
W interfejsie nie ma zbędnych bloków i elementów graficznych, architektura serwisu systematycznie prowadzi użytkownika do upragnionego celu. Hasła tekstowe i reklamowe są postrzegane w sposób jasny i jednoznaczny. Na każdym etapie zapoznawania się z produktem wzrok użytkownika skupia się na niezbędnych elementach.

Estetyka i rozpoznawalność
Interfejs strony jest atrakcyjny wizualnie i wpisuje się w tematykę marki, nie ma w nim elementów rozpraszających lub denerwujących. Grafika jest łatwo rozpoznawalna, a użytkownik nie ma pytań o przeznaczenie poszczególnych przycisków. Wszystkie suwaki i elementy zachowują się tak samo na każdej stronie serwisu.

Adaptacyjność i reakcja na działania użytkownika
Odwiedzający musi zrozumieć, na jakim etapie pracy z serwisem się znajduje. Interfejs reaguje na zgłoszenia, płatność i łączenie usług, zmianę parametrów w kwestionariuszu oraz korzystanie z innych funkcjonalności. Jeśli coś pójdzie nie tak, użytkownik otrzymuje gotowe powiadomienia o błędach.
Dobry UX nie tylko zapewnia atrakcyjny wygląd strony, ale także kieruje odwiedzającego w odpowiednie miejsce w krótkim czasie!

Na co zwrócić uwagę podczas pracy nad UX designem?
Strona internetowa to wizytówka Twojej firmy i dobra okazja do zaprezentowania swojej kreatywności. Ale ważne jest, aby zrozumieć, że celem projektowania jest wywoływanie właściwych emocji i popychanie do działania. Dobry projekt nie zaskakuje, ale odpowiada na prośbę określonej grupy docelowej swoimi pragnieniami i potrzebami. Celem interfejsu UX jest sprzedaż produktu lub usługi poprzez stworzenie wymaganych skojarzeń.
Użyteczność strony i jej funkcjonalność jest o wiele ważniejsza niż niestandardowy projekt. Interfejs powinien ułatwiać odwiedzającemu wybór pożądanego produktu, a nie stwarzać dodatkowych trudności w odnalezieniu ważnych informacji na jego temat. Projekt sprzedaży jest tworzony dla użytkowników, a nie do pokazywania konkurencji.
Trzy główne zasady z naszego studia internetowego:

Strona internetowa musi wzbudzić zaufanie
Konsumenta interesują prawdziwi ludzie, prawdziwe zdjęcia z produkcji i szczere historie. Nowoczesna marka powinna być przejrzysta i otwarta, a strona internetowa to idealne miejsce do stworzenia odpowiedniego połączenia.

Sprzedawaj produkty lub usługi za pomocą emocji
Jakie skojarzenia budzi produkt? Jaka jest korzyść lub efekt końcowy usługi? Oferty marketingowe nie zawsze skupiają się bezpośrednio na produkcie, podobnie jest w przypadku stron internetowych.
Użyj dźwigni asocjacyjnej, aby stymulować sprzedaż!

Skoncentruj się na grupie docelowej
Nie uda się zadowolić każdego odwiedzającego, ale nie ma sensu stawiać sobie takiego celu. Poznaj zainteresowania, nawyki i obawy potencjalnych klientów. Takie podejście pozwoli Ci stworzyć efektowne hasła i dobrać kolorystykę.
Jeśli użytkownik czuje się komfortowo na stronie, to znacznie chętniej dokona zakupu!

Jakie triki pomogą zwiększyć średni czek?

Sprzedawaj towary i usługi z pierwszego ekranu
Serwis ma zaledwie kilka sekund na zaangażowanie użytkownika i przekazanie informacji o korzyściach z Twojej oferty. Stwórz niezbędne skojarzenia i emocje na okładce zasobu. Zaznacz słowa i nagłówki, umieść odpowiednie akcenty w interfejsie. Stwórz odpowiedni nastrój dla swojego gościa, aby zapewnić beztroskie zakupy.

Dodaj bloki podobnych i popularnych produktów
Dotyczy to zwłaszcza sklepów internetowych, w których wiele przedmiotów jest powiązanych zgodnie z ich przeznaczeniem i często kupowane są w zestawie. Jeśli odwiedzający jest już na etapie składania zamówienia, to blok z powiązanymi produktami zwiększy prawdopodobieństwo powiększenia koszyka i zwiększenia kwoty czeku.

Przygotuj zestawy towarów
Współcześni konsumenci ponad wszystko cenią swój czas i chętnie korzystają z porad ekspertów, aby dokonać zrównoważonego zakupu. Działa to bardzo dobrze na przykładzie formowanych lunchów biznesowych, zestawów upominkowych i kosmetycznych. Dobrze sprzedają się także zestawy tematyczne dla przedstawicieli różnych zawodów, na określone imprezy itp.
W jaki sposób elementy interfejsu pomagają sprzedawać?

Wyraźne i widoczne wezwania do działania
Wyróżnij przyciski z ważną akcją w kolorze, który będzie wyraźnie widoczny na tle całego interfejsu witryny. Przejrzyste i atrakcyjne przyciski poprawiają interakcję z zasobem internetowym. Zachęcają potencjalnego klienta do złożenia aplikacji i komunikacji z menedżerami firmy.

Udane nagłówki i jasne treści
Treść odgrywa istotną rolę w projektowaniu, mając bezpośredni wpływ na ogólne wrażenia użytkownika serwisu. Każda pozycja w menu powinna mieć zwięzłą i zrozumiałą nazwę, opisy powinny oddawać istotę pozycji lub proponowane działanie. W dobrze zaprojektowanej witrynie wszystkie bloki podlegają wspólnemu kontekstowi i wzajemnie się uzupełniają.
UX design to idea koncepcyjnego i holistycznego interfejsu, gdzie każdy blok podkreśla misję marki i nawiązuje do skojarzeń z produktem!

Proste i krótkie formy
Dotyczy to formularzy rejestracyjnych, rejestracji wniosków oraz informacji zwrotnej od firmy. Powinny być umieszczone oddzielnie od innych elementów i nie wymagać od użytkownika zbędnych informacji. Dzisiaj ludzie obawiają się bezpieczeństwa poufnych danych i nie lubią tracić czasu na wypełnianie bezużytecznych ankiet online.
Podsumowanie i wnioski dotyczące projektowania UX
Konwersja strony internetowej zależy bezpośrednio od jej projektu i użyteczności. Aby zasób sieciowy idealnie spełniał swoje zadanie, musi być do niego dostosowany na etapie rozwoju. Dokonywanie poprawek w istniejącym projekcie jest czasochłonnym i często całkowicie bezużytecznym procesem.
Nasze studio internetowe oferuje pełne usługi redesignu stron internetowych i tworzenia zasobów od podstaw w oparciu o zasady UX. Przed rozpoczęciem pracy nasz zespół przeprowadza dogłębną analizę niszy biznesowej klienta, bada obawy i pragnienia jego docelowych odbiorców oraz ocenia strony internetowe konkurencji.
Decydując się na zamówienie u nas projektu UX dla strony internetowej, klient otrzymuje interfejs przemyślany w najmniejszym szczególe. W pełni wpisuje się w tematykę jego marki, wywiera niezbędne wrażenie na potencjalnych klientach i zachęca ich do aktywnej interakcji z zasobem internetowym.
Stwórzmy doskonały projekt UX dla Twojego projektu zasobu internetowego!
Uwagi